Genel

Veri Merkezi Nedir?

Veri merkezi nedir?

Veri merkezi, en basit haliyle, kuruluşların kritik uygulamalarını ve verilerini barındırmak için kullandıkları fiziksel bir tesistir. Bir veri merkezinin tasarımı, paylaşılan uygulamaların ve verilerin teslim edilmesini sağlayan bir bilgi işlem ve depolama kaynakları ağına dayanır. Bir veri merkezi tasarımının temel bileşenleri arasında yönlendiriciler, anahtarlar, güvenlik duvarları, depolama sistemleri, sunucular ve uygulama teslim denetleyicileri bulunur.

Veri merkezleri, bilgi işlem ve ağ ekipmanlarının büyük miktarda verinin toplanması, depolanması, işlenmesi, dağıtılması veya erişime izin verilmesi amacıyla yoğunlaştığı merkezi konumlardır. Bilgisayarların ortaya çıkışından bu yana bir şekilde var oldular.

İlk bilgisayarlarımız olan oda büyüklüğündeki devlerin günlerinde, bir veri merkezinde bir süper bilgisayar olabilirdi. Ekipmanlar küçüldükçe ve ucuzladıkça ve veri işleme ihtiyaçları artmaya başladıkça – ve katlanarak arttı – işlem gücünü artırmak için birden çok sunucuyu (ev bilgisayarlarımızın endüstriyel eşleri) birlikte ağ oluşturmaya başladık. Bunları iletişim ağlarına bağlarız, böylece insanlar onlara veya bunlarla ilgili bilgilere uzaktan erişebilir. Bu kümelenmiş sunucuların ve ilgili ekipmanların büyük bir kısmı bir odaya, bir binanın tamamına veya bina gruplarına yerleştirilebilir. Bugünün veri merkezinde, 7 gün 24 saat çalışan binlerce çok güçlü ve çok küçük sunucu olması muhtemeldir.

Veri Merkezinin Rolü

Veri merkezleri, iş uygulamalarını desteklemek ve aşağıdakiler gibi hizmetler sağlamak için tasarlanmış, kuruluşun ayrılmaz bir parçasıdır:

  • Veri depolama, yönetim, yedekleme ve kurtarma
  • E-posta gibi üretkenlik uygulamaları
  • Yüksek hacimli e-ticaret işlemleri
  • Çevrimiçi oyun topluluklarını güçlendirmek
  • Büyük veri, makine öğrenimi ve yapay zeka

Bugün, dünya çapında 7 milyondan fazla veri merkezi olduğu bildiriliyor. Neredeyse her işletme ve devlet kurumu kendi veri merkezini kurar ve idame ettirir veya her iki model olmasa bile başkasının erişimine sahiptir. Bir ortak yerleşim tesisinde sunucu kiralama, üçüncü bir taraf tarafından yönetilen veri merkezi hizmetlerini kullanma veya Amazon, Microsoft, Sony ve Google gibi ana bilgisayarlardan genel bulut tabanlı hizmetleri kullanma gibi birçok seçenek bugün mevcuttur.

Bir Veri Merkezinin Temel Bileşenleri

Veri merkezi mimarileri ve gereksinimleri önemli ölçüde farklılık gösterebilir. Örneğin, Amazon gibi bir bulut hizmeti sağlayıcısı için inşa edilmiş bir veri merkezi, sınıflandırılmış verilerin güvenliğini sağlamaya adanmış bir devlet tesisi için inşa edilmiş gibi tamamen özel bir veri merkezinden önemli ölçüde farklı olan tesis, altyapı ve güvenlik gereksinimlerini karşılar.

Sınıflandırmaya bakılmaksızın, tesise ve barındırdığı ekipmana dengeli bir yatırımla etkin bir veri merkezi çalışması sağlanır. Ek olarak, veri merkezleri genellikle bir kuruluşun iş açısından kritik veri ve uygulamalarını barındırdığından, hem tesisin hem de ekipmanın davetsiz misafirlere ve siber saldırılara karşı güvende olması önemlidir.

 

Bir veri merkezinin birincil unsurları şu şekilde bozulur:

Tesis – BT ekipmanı için mevcut kullanılabilir alan. Bilgiye 24 saat erişim sağlamak, veri merkezlerini dünyanın en fazla enerji tüketen tesislerinden biri haline getirir. Ekipmanı belirli sıcaklık / nem aralıklarında tutmak için alanı ve çevre kontrolünü optimize etmek için tasarım vurgulanmıştır.

Temel bileşenler – BT işlemleri ve veri ve uygulamaların depolanması için ekipman ve yazılım. Bunlar, depolama sistemlerini içerebilir; sunucular; anahtarlar ve yönlendiriciler gibi ağ altyapısı; ve güvenlik duvarları gibi çeşitli bilgi güvenliği öğeleri.

Destek altyapısı – mümkün olan en yüksek kullanılabilirliği güvenli bir şekilde sürdürmeye katkıda bulunan ekipman. Uptime Institute, kullanılabilirliği% 99,671 ile% 99,995 arasında değişen dört veri merkezi katmanı tanımlamıştır. Altyapıyı desteklemek için bazı bileşenler şunları içerir:

Kesintisiz Güç Kaynakları (UPS) – akü bankaları, jeneratörler ve yedek güç kaynakları.

Çevresel kontrol – bilgisayar odası klimaları (CRAC); ısıtma, havalandırma ve iklimlendirme (HVAC) sistemleri; ve egzoz sistemleri.

Fiziksel güvenlik sistemleri – biyometri ve video gözetim sistemleri.

Operasyon personeli – operasyonları izlemek ve BT ve altyapı ekipmanlarının bakımını günün her saati yapabilecek personel.

Veri merkezleri son yıllarda önemli ölçüde gelişti. Kurumsal BT ihtiyaçları isteğe bağlı hizmetlere doğru ilerlemeye devam ettikçe, veri merkezi altyapısı şirket içi sunuculardan fiziksel altyapı havuzları ve çoklu bulut ortamları genelinde iş yüklerini destekleyen sanallaştırılmış altyapıya geçti. Bugünlerde bir ifade var: Modern veri merkezi, iş yüklerinizin olduğu yerdir.

Veri merkezinin gelişiminin yanı sıra modern veri merkezlerinin ve hibrit bulutların nasıl güvenli hale getirileceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için Hibrit Veri Merkezini Korumaya Yönelik Üç Kullanım Durumunu okuyun.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Dil Seçimi »